آخرین قیمت سنگ یشم ایران

سنگ یشم نوعی سنگ معدنی است که دارای بلورهای به هم پیوسته می باشد. این سنگ در انواع مختلف جیدیت و نفریت وجود دارد که هر کدام ترکیبات متفاوتی دارند. از جمله کاربردهای یشم می توان به ساخت انواع تزیینات، جواهرات، سلاح جنگی، مقبره و … اشاره کرد. این سنگ برای سلامتی و جسم انسان نیز بسیار مفید است و در برطرف کردن مشکلات گوارشی مانند یبوست نقش بسزایی دارد. قیمت سنگ یشم بسته به کیفیت و اندازه ی آن متفاوت می باشد. آخرین قیمت سنگ یشم ایران بسته به نوع و کیفیت آن مختلف است.

آخرین قیمت سنگ یشم ایران

تاریخچه سنگ یشم در ایران

تاریخچه سنگ یشم در ایران پس از اینکه سنگ یشم از کشورهای دیگر وارد ایران شد، باستان شناسان پس از مشاهده ی آثار و مشخصات روی سنگ به روابط ایران و چین در گذشته ی خیلی دور پی برده اند. در زمان تخت جمشید، انواع ظرف همچون جام بلوری از جنس این سنگ، که نام خشایار شاه روی آن حک شده بود، کشف شده است.

سنگ یشم در گذشته به عنوان نوعی سنگ گرانبها شناخته می شد. میزات خالصیت و مقاومت آن در نمونه های مختلف متفاوت می باشد. این ویژگی آن را برای کنده کاری و حکاکی بسیار مناسب کرده است. در قدیم یشم را به عنوان یک سنگ معنوی می شناختند.

نمونه ای از یشم یافت شده در کشورمان، پسر سنگی در شهر گیلان می باشد که قدمت زیادی دارد. تاریخچه سنگ یشم بسیار طولانیست و به سال ها قبل بر می گردد. سنگ یشم در قدیم کاربرد درمانی داشته است. علاوه بر این در تهیه ی جواهرات نیز از این سنگ بهره می گرفتند.

راه های تشخیص سنگ یشم اصل

راه های تشخیص سنگ یشم اصل روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آنها سنگ یشم اصل را از نمونه ی غیر اصل آن تشخیص دهید. یکی از این روش ها استفاده از تست سرما می باشد. سنگ یشم سرد و نرم را در دست خود بگیرید. این سنگ ابتدا سرد می باشد، سپس شروع به گرم شدن می کند. این حالت یکی از ویژگی های سنگ یشم جید به شمار می رود.

از دیگر روشهای آسان تشخیص سنگ یشم اصل می توان به تست خراش اشاره کرد. سنگ یشم بسیار سخت و مقاوم است تا حدی که می توانید با آن روی شیشه و سنگ را خش بیندازید. در صورت ایجاد خش روی سنگ باید با دست پاک شود و اثر آن از بین برود.

چگالی سنگ یشم نسبت به نمونه ی دیگر سنگ های هم اندازه ی خودش بالاتر است. شما از این راه نیز می توانید یک سنگ اصل را از غیر واقعی تشخیص دهید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.