سنگ های متولدین ماه فروردین :

فروردین اولین ماه سال و آغار فصل بهار است. سنگ‌های ماه تولد فروردین نیز مرتبط با فصل بهار می باشند و تاثیرات مثبتی بر روی متولدین این ماه می گذارند. هر سنگ با متولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کند در این ارتباط می‌توانید به راحتی انرژی‌های مثبت سنگ را جذب و همچنین به درمان بیماری‌ها و متعادل کردن قوای روحی و پاکسازی حوزه‌های انرژی بدن (چاکرا) خود بپردازید. دیگر سنگهای ماه فروردین یعنی سنگ خون ، جاسپر ، توپاز زرد ، آکومارین و یاقوت کبود  هستند. سنگ ماه تولد فروردین بر اساس خصوصیات رفتاری و اخلاقی متولدین این ماه تعیین می شود 

سنگ های متولدین ماه اردیبهشت :

اردیبهشت دومین ماه سال و دومین ماه در فصل بهار است. اردیبهشت ماه طبیعت و زندگی است. سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت نیز مرتبط با طبیعت و زندگی هستند و تاثیرات مثبتی بر روی متولدین این ماه می‌گذارند.  اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد می باشد، همچنین بعضی از گوهرهای دیگر نیز براساس ازمایشات انجام شده به عنوان سنگ ماه اردیبهشت، معرفی شده اند ، همانند: یاقوت آبی روشن ، کوارتز صورتی ، گارنت ، کهربا ، آونتورین ، مالاکیت سبز ، مرجان و فیروزه که هر کدام دارای خواص و انرژی هایی فوق العاده و مختص به خود دارند که متولدین اردیبهشت می توانند از آن بهره مند گردند. مهم ترین کاربرد سنگ ها در امور طبیعی و درمانی است و نقش آن ها در تبادل انرژی و متعادل کردن می باشد.

سنگ های متولدین ماه خرداد :

خرداد سومین ماه سال و آخرین ماه از فصل بهار است. مروارید مهترین سنگ ماه تولد خرداد است. همچنین سنگ های مون استون ، یاقوت سفید ، سیترین ، الکساندریت ، کریزوپراس ، چشم ببر و زمرد نیز متعلق به متولدین خرداد می باشند. هریک از این سنگ ها دارای ویژگی هایی است که انرژی آنها با ستاره ماه تولد خرداد کاملا سازگاری داشته و باعث هماهنگی بخت و اقبال و تعادل بدنی در زندگی آنها می شود. هر صدف دو کفه ای قادر به تولید سنگ مروارید است اما مروارید آن دسته از دو کفه ای ها با ارزش است که درون کفه شان درخشان و مرواریدسان است. مروارید از خلیج فارس، بعضی از رودخانه های اروپا، آمریکا، خلیج منار در هند، دریای سرخ و ساحل استرالیا صید میشود. مروارید به رنگ های زرد، سرخ، آبی، سبز، سفید و سیاه وجود دارد، مروارید سیاه از سواحل مکزیک صید می شود.